مرجع فایل

مرجع فایل های دانشجویی و دانش آموزی

مرجع فایل

مرجع فایل های دانشجویی و دانش آموزی

تحقیق انرژی خورشید و آبگرمکن های خورشیدی

تحقیق-انرژی-خورشید-و-آبگرمکن-های-خورشیدی
تحقیق انرژی خورشید و آبگرمکن های خورشیدی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 4976 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

توضیحات:
تحقیق انرژی خورشید و آبگرمکن های خورشیدی، در قالب فایل pdf و در حجم 39 صفحه.

بخشی از متن:
آبگرمکن خورشیدی شامل مجموعه ای از صفحات و لوله های تیره رنگ است که به وسیله تابش خورشید گرم شد و حرارت خود را به یک سیال جذب کننده ( مانند آب ) که داخل لوله ها در حال جریان است ، منتقل می کنند . این صفحات دارای پوشش خاصّی هستند که ضریب جذب انرژی بالا و ضریب بخش بسیار کمی دارد . برای رسیدن به دمای بالا مجموعه صفحه ها و لوله ها را در داخل یک جعبه عایق با روکش شیشه قرار می دهند تا از اثر گلخانه ای به وجود آمده بتوان استفاده کرد ، آبی که بدین وسیله گرم می شود . بر اثر اختلاف دما و با گردش طبیعی وارد یک تانک دو جداره شده و آب مخزن را گرم می کند که به مصرف گرمایشی می رسد .
آبگرمکن های خورشیدی در مدل های متنوع خانگی و صنعتی ساخته می شود و برای کاربردهای ویژه نیز قابل طراحی و ساخت هستند . استفاده از این نوع آبگرمکن با توجّه به شرایط اقلیمی کشور و قیمت بسیار مقرون به صرف و آنها بسیار قابل توجیه است . تلفیق آبگرمکن خورشیدی با سیستم های حرارتی موجود ، می تواند به نسبت قابل توجّهی از هزینه های انرژی مصرفی را کاهش دهد .
بین 20 الی 30 درصد از میزان انرژی مصرف شده در یک ساختمان صرف گرمایش آب بهداشتی می شود .

فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
ادبیّات تحقیق
تاریخچه
صرفه اقتصادی
توجیه اقتصادی استفاده از آبگرمکن های خورشیدی
دوره بازگشت سرمایه
. ارزش انرژی جذب شده از خورشید بر اساس قیمت برق
دوره بازگشت سرمایه
دید کلی
معایب انرژی خورشیدی
محاسنات انرژی خورشیدی
ساختار یا ساختمان آبگرمکن خورشیدی
طرز کار
آبگرمکن خورشیدی
انواع کلکتورها
کلکتور لوله ای تحت خلاء : Evacuated
کلکتور سهموی : Collector concentrating
کاربرد انرژی خورشیدی در جهان
فاز اول :
فاز دوم :
فاز سوم ( در حال اجرا )
میزان صرفه جویی ناشی از اجرای طرح
ویژگی استفاده از انرژی خورشیدی
نتیجه گیری
ضمائم
منابع و مآخذ

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق تولید پلاستیک

تحقیق-تولید-پلاستیک
تحقیق تولید پلاستیک
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 60
حجم فایل: 2006 کیلوبایت
قیمت: 3500 تومان

توضیحات:
تحقیق جامع با موضوع تولید پلاستیک، در قالب فایل word و در حجم 60 صفحه، همراه با تصاویر و نمودارها.

بخشی از متن:
اولین بار در سال 1862 برادران هایت موفق به تولید سلولوئید شدند و در حدود چهل سال بعد شخصی بنام باکلند موفق به تولید باکلیت شد. در حد فاصل سالهای 1921 تا 1928 بعضی از انواع نایلون‌ها و همچنین اوره – فرمالدئید و ... به بازار عرضه شد و در سال 1934 پلی ونیل کلرید (PVC) در میزان تجاری جهت ساخت محصولات مختلف روانه بازار شد. اما مهمترین دوره پیشرفت پلاستیکها در دهه 1950 و در دهه 1960 اتفاق افتاد که در آن زمان اختراع و تولید انواع مختلف پلاستیک با خواصل و کاربردهای متنوع نقطه عطفی در این صنعت نام گرفت. در این زمان اختراع تولید انواع مختلف پلاستیک با خواص و کاربردهای متنوع اتفاق افتاد که در آن زمان اختراع و تولید انواع مختلف پلاستیک با خواص و کاربردهای متنوع نقطه عطفی در این صنعت نام گرفت. 

هدف پروژه 
تنوع تعداد پلاستیکهایی که در جهان تولید می شوند به قدری زیاد است که اگر قرار باشد مخشصات و کاربردهای تمامی آنها را روی کاغذ بیاوریم کتابی با هزارات برگ خواهد شد. از سوی دیگر آمار روزانه میزان توید و مصرف انواع پلاستیکها در جهان سر به ارقام نجومی می زند. همین مسأله نشانگر میزن اهمیت پلاستیکها در صنعت و زندگی روزمره بشر در سالهای اخیر است و باز هب همین علت است که می توان به جرأت اعلام نمود که در سالهای اخیر در برخی زمینه ها پلاستیکها توانسته اند به راحتی جانشین فلزات شده و با آنان به رقابت برخیزند لذا همانقدر که تکنولوژی جوشکاری و اتصال فلزات در صنعت حائز اهمیت است جوشکاری پلاستیکها نیز در جای خود باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه با استفاده از روشهای مختلف جوشکاری، اتصال و نهایتاً شکل دادن پلاستیکها می توان اشکال و قعطات پیچیده‌ای را تهیه نمود که با استفاده از مواد دیگری مثل چوب و فلز و غیره امکان دستیابی به آنها غیر ممکن و نسبتاٌ مشکل می باشد.
جوشکاری و اتصال حرارتی پلاستیکها
قطعات پلاستیکی را می توان به طرق مختف بررویهم سوار کرد. بطور کلی این روشها در 3 گروه طبقه بندی می شوند که عبارتنداز:
1-چسباندن پلاستیک‌ها برروی هم.
2-سوار کردن قطعات پلاستیکی به طریقه مکانیکی.
3-جوشکاری و اتصال حرارتی پلاستیکها
در فرآیند چسباندن قطعات پلاستیکی سطوحی را که قرار است بهم چسبانده شوند بالایه‌ای از چسب پوشانده و سپس آنها را روی هم گذاشته و با اعمال فشار متوسطی به یکدیگر می چسبانند. نوع چسب مورد استفاده در هر حالت بستگی به نوع ماده‌ای دارد که قرار است چسبانده شود.
2-2- ایجاد اتصال از طریق چسباندن
ایجاد اتصال از طریق چسباندن یکی از راههای موثر مونتاژ پلاستیکها در سرعتهای بالا است. این اتصال باعث آمیختن مولکولهای بین قطعات نمی شود. بلکه قطعات را به یکدیگر می‌چسباند. چسباندن چوب ، کاغذ و فلزات نمونه‌هایی از این نوع اتصال می‌باشد. چسبهای مذاب داغ نمونه‌هایی از این مواد هستند که با سرد شدن سخت می¬شوند. در این بحث هیچ تمایزی بین چسبهای دائمی، موقت یا جدا شونده نخواهد بود . همه آنها به عنوان موادی که باعث چسبندگی سطح قطعات به یکدیگر می شوند مورد توجه خواهند بود. چسبها در صنایع اتومبیل، نساجی، هوافضا، ساختمان، بسته بندی و الکترونیک استفاده می شود. 

فهرست مطالب: 
تاریخچه پلاستیک‌ها
فصل اول 
هدف پروژه 
جوشکاری و اتصال حرارتی پلاستیکها
فصل دوم : مروری بر منابع
چسبندگی امتزاجی
پیوند ملاتی 
اتصالات مکانیکی
انواع جوشها و فرآیندهای مختلف جوشکاری پلاستیک 
آماده سازی سطوح برای جوشکاری
جوشکاری با گاز داغ
تجهیزات و ابزارهای لازم برای جوشکاری با گاز داغ
چگونگی انجام عملیات در جوشکاری با گاز داغ
جوشکاری آلتراسونیک یا فراصوتی پلاستیکها
تجهیزات و ابزارهای جوشکاری آلتراسونیک (فراصوتی)
روشهای جوشکاری آلتراسونیک
موارد کاربرد جوشکاری آلتراسونیک
جوشکاری اصطکاکی
کاربردهای روش جوشکاری اصطکاکی چرخان
متغیرهای جوشکاری اصطکاکی چرخان
جوشکاری با ابزارهای داغ
تجهیزات و ابزار لازم در جوشکاری پلاستیکها با ابزار داغ
شرایط جوشکاری با ابزارهای داغ
کاربردهای جوشکاری با ابزارهای داغ
فصل سوم :روش انجام آزمایش
تهیه ماده اولیه
پلاستیک پلی تترافلوئورو اتیلن (PTFE) :
منبع حرارتی
ابزار سازی
آماده سازی نمونه ها جهت جوشکاری
تهیه فیلر به عنوان ماده پرکننده 
شرح عملیات جوشکاری با ابزار داغ
جوشکاری تفلون در حالت سر به سر ساده بدون طرح پخ
- موارد کاربرد جوشکاری آلتراسونیک
جوشکاری اصطکاکی
کاربردهای روش جوشکاری اصطکاکی چرخان
متغیرهای جوشکاری اصطکاکی چرخان
جوشکاری با ابزارهای داغ
تجهیزات و ابزار لازم در جوشکاری پلاستیکها با ابزار داغ
شرایط جوشکاری با ابزارهای داغ
کاربردهای جوشکاری با ابزارهای داغ
فصل سوم :روش انجام آزمایش
تهیه ماده اولیه
پلاستیک پلی تترافلوئورو اتیلن (PTFE) :
منبع حرارتی
ابزار سازی
آماده سازی نمونه ها جهت جوشکاری
تهیه فیلر به عنوان ماده پرکننده 
شرح عملیات جوشکاری با ابزار داغ
جوشکاری تفلون در حالت سر به سر ساده بدون طرح پخ
جوشکاری تفلون به حالت سر به سر با طرح پخ چناقی دو طرفه
جوشکاری تفلون به حالت لب روی لب
جوشکاری تفلون به حالت لب روی لب به همراه پرس هنگام انجماد
جوشکاری تفلون همراه با عملیات حرارتی پیش گرم و پس گرم
تست کشش
فصل چهارم :نتـایـج
نتایج حاصل از تست نمونه شاهد
تست نمونه جوش با طرح اتصال سر به سر ساده
تست نمونه جوش با طرح اتصال سر به سر ساده همراه با عملیات پیش گرم و پس گرم
تست نمونه جوش سر به سر با طرح پخ جناقی دو طرفه
تست نمونه جوش سر به سر با طرح پخ جناقی دو طرفه همراه با عملیات پیش گرم و پس گرم
تست نمونه جوش با طرح اتصال لب روی لب
فصل پنجم :تحلیـل نتایـج
تحلیل با استفاده از مقایسه نتایج

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق زندگی پس از مرگ

تحقیق-زندگی-پس-از-مرگ
تحقیق زندگی پس از مرگ
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 57
حجم فایل: 47 کیلوبایت
قیمت: 3600 تومان

توضیحات:
تحقیق جامع با موضوع زندگی پس از مرگ، در قالب فایل word و در حجم 57 صفحه.

بخشی از متن:
روح؛ پس از مفارقت از بدن جسمانی و عنصری ، کاملا" به بدن برزخی و قالب مثالی تعلق میگیرد . تفضیل مطلب این که سنت الهی چنین است که در جهان خلقت ، بین مراتب لطیف و ثقیل ، حد وسطی قرار داده شده است . این موجود وسطی ، نه از نظر لطافت و نازکی مثل مرتبه اول است و نه در سنگینی و کثافت چون مرتبه آخر . یک رو به بالا دارد و رویی به پایین و آن دو مرحله را به هم مرتبط می سازد . این مقطع وسط را (( برزخ )) می گویند . 
جهت روشن شدن موضوع به ذکر دو مثال می پردازیم : 
هر درختی را که مشاهده می کنیم یک مرتبه از مرحله دانه به مرحله درخت بودن نرسیده است . اول ، حبه را می کارند ، رشد می کند و درخت می شود ، شاخ و برگ و گل می دهد و سپس از آن گل ، میوه پدید می آید . بین مرحله حبه و میوه وجود درخت ، فاصله است . لذا می توانیم درخت را برزخ این دو مرحله بدانیم 
پس در صقع عالم کبیر هم این مبنا رعایت شده است و موجودات برزخی ، رابط بین روح مطلق و جسم مطلق اند. انسان هم به عنوان موجود عالم هستی همین گونه است یعنی روحی دارد و بدنی . این بدن کثیف و مزبله با روح شریف علوی و عالی مقام و دارای شأن « نفخت فیه من روحی» خیلی فاصله دارد 
پس چگونه باید این نفس شریف آسمانی و کبوتر عالم قدس را با بدن عنصری و مادی مرتبط کرد ؟ باید بین روح لطیف انسان و بدن مادی او یک بدن دیگری نیز وجود داشته باشد که لطیف تر از بدن عنصری باشد و آن بدن برزخی یا قالب مثالی است که از اول تکون و خلقت با ما هست . الان هم که حیات داریم روح ما علاقه و تعلق اولیه اش به آن بدن برزخی است و به واسطه او با بدن عنصری مرتبط می شود. اما چرا بدن مثالی و واسطه ای مخفی و پنهان است و آنچه دیدنی می باشد مادی است ؟
علتش آن است که ما دائما" سرگرم به دنیاییم و اشتغالات مفرط داریم .کثرت مشاغل مادی و سرگرمی های عالم طبیعی ، مانع از این است که انسان به خود برسد و به حقیقت خویش پی برد اما گاهی که مشغله و گرفتاری کم می شود آن بدن برزخی نمایان می گردد . مثلا" به هنگام خواب ، چون مقداری از عوالم مادی برکناریم آن بدن نمایان می شود . با آن بدن خواب می بینیم ، می رویم و می آییم ، حرف می زنیم . در غیر خواب نیز اگر قادر شویم روح را از اشتغال به بدن مادی منصرف کنیم و به قول ابن سینا باز هم ممکن است روح به بدن مثالی توجه بیشتری کند و حرف بزند و بعضی چیزها را نیز بیان کند اما عملی شدن این کار عمدتا وقتی است که بدن طبیعی به کلی از کار بیفتد و روح از آن مفارقت کند لذا باید تعلق آن به بدن مثالی قوی تر بشود زیرا الان هم تعلق وجود دارد ولی تعلقی ضعیف . 
پس اگر روح ابتدا به بدن مثالی تعلق نداشته باشد بعدا" هم نمی تواند به آن تعلق گیرد . این است که ائمه اطهار _ علیهم السلام _ فرموده اند : ارواح مومنین و شیعیان ما پس از ارتحال و مفارقت از این عالم ، به بدن مثالی تعلق می گیرد و سپس در غرفه های بهشتی جای می‌گیرند . 
امام صادق (ع) در اصول کافی می فرماید : « ان ارواح المومنین فی حجرات فی الجنه یا کلون طعامها و یشربون من شرابها و یقولون ربنا اقم لنا الساعه و انجزلنا ما وعدتنا و الحق آخرنا باولنا» 
یعنی : مومنین و پیروان ما پس از مردن ، روحهایشان با آن بدن مثالی در حجره ها و غرفه های بهشت ، منزل می گیرند ، از غذاهای آن بهشت می خورند و از آبهای آن می نوشند و ضمنا" عرض می کنند که بارالها این کم است و ما بهشت عالم آخرت و نعیم ابدی و دائمی را می خواهیم . بارالها روز قیامت را به پای دار و مارا به محشر و کبرا وارد کن و آنچه را در دنیا به ما وعده دادی به انجام برسان . 
دقت کنید که این بهشت عالم برزخ است ولی مومنین ، آن بهشت اصلی و اخروی را می خواهند . آنجا چیزهایی دارد که اینجا نیست . مثلا" در آخرت ، حوریه است ولی شاید در برزخ نباشند . این است که می گویند : خدایا ما آن بهشت را می خواهیم . خدایا ! عجالتا" به این جایگاه رسیده ایم اما رفقا و دوستان و عقب مانده های قافله را هم به ما برسان . یعنی به همین جایی که اکنون هستیم آنان را نیز برسان . 
در حدیث دیگری آمده است : وقتی مومنی رحلت می کند روحش به حلقه و محفل مومنین که در بهشت برزخی اند وارد می شود و آنها از وی می پرسند که رفقا و دوستان دنیوی ما مثلا" فلان کس ، فلان همسایه ، در چه حالیست ؟ اگر او بگوید که زنده است ، امیدوار می‌شوند که ان‌شا‌ءالله به سعادت خواهد رسید و به آنها ملحق خواهد شد و اگر بگوید مدتهاست از دنیا رفته ، افسوس و اندوه می خودند که آه ! سقوط کرده و بدبخت شده است زیرا اگر خوشبخت و سعادتمند بود در محفل ما وارد می شد . معلوم می شود آن بیچاره به جای بدی رفته است . 
موقف سوال و جواب
پس از قبض روح و دفن میت ، نوبت به ملکی به نام (( رومان )) که لقبش (( فتان القبور )) است می رسد . اولین فرشته ای که بر انسان فرود می آید اوست . در صحیفه سجادیه مبارکه دعایی است راجع به سلام ودرود و تحیت به فرشتگان . زیرا ما باید قبل از مردن با آنها آشنایی داشته باشیم که بعد از مرگ و انتقال به عالم برزخ ، سرو کار انسان با آنان زیاد خواهد بود . حداقل یک سوره قرآن و حمد قرائت کنید و به ایشان 
هدیه نمایید 
این صحیفه ، همچنان پیچیده برگردن وی تا روز رستاخیز می ماند . روز قیامت که فرا رسید، باز شده و جلو چشم انسان قرار می گیرد . البته این فرشته ، مأمور عذاب نیست و فقط همین کار مذکور را به جا می آورد . پس از خروج این ملک ، دو فرشته دیگر به نامهای (( نکیر)) و((منکر)) یا ((بشیر)) و ((مبشر)) وارد می شوند . نکیر و منکر با قیافه ای قبیح و ترسناک بر بدکاران و گناهکاران نازل می شوند و بشیر و مبشر با چهره ای زیبا و خوش بر مومنین و دارندگان عمل صالح وارد می گردند و انیس و مونس میت می شوند . این دو ملک ، حسب مورد رو به میت کرده و می پرسند : ((من ربک )) خدای تو کیست ؟ که را می پرستیدی ؟ آیا می تواند بگوید من معرفت الله پیدا نکرده ام ؟ اگر بگوید پروردگار من کسی است که پدر و مادرم آن را می پرستیدند 
، قبول نمی کنند . اگر بگوید خدایی را که در آسمانهاست می پرستیدم ؛ اشتباه است . زیرا خدا که تنها در آسمان نیست بلکه در همه جا وجود دارد . باید بگوید : (( خدا و رب من آن خدایی است که جلالش ، جلیل و مقامش ، منیع است . مجد و عظمت کبریایی اش تمام عالم هستی را فرا گرفته ؛ آن پروردگاری است که دست فکر و عقل بشر به این آسانی ها به جلال ربوبیتش و عظمت و مجد کبریایی وی نمی رسد .)) آری تا اندازه ای این پاسخ پذیرفته می شود .سئوال دوم : ((من نبیک )) است . 

فهرست مطالب:
حالت روح
موفق سؤال و جواب
مرحله پس از سؤال فرشته ها
اشکال و حل
نفخه صور
وای بر حال جهنمی ها
موفق میزان سنجش اعمال
موقف حساب
موقف نامه های عمل
موقف صراط
نکاتی پیرامون عالم بهشت و دوزخ
مرحله ظاهر شدن باطنها

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.